HAIRCARE| Macam Mana Aku Jaga Rambut?

by - December 18, 2020

Selain kita dealing dengan masalah skin. Biasanya kita ada deal dengan masalah rambut juga betul tak? Selain muka, rambut pun kena jaga juga. Sebab kata orang, rambut ni mahkota bagi manusia. Tapi since selalu dikaitkan dengan perempuan je, lelaki pun kena juga jaga rambut. sebab rambut pun mahkota seorang lelaki juga. 

So nanti dan naik umur tak ada lah kes botak depanlah, botak tengah, tepi dan belakang. 

So untuk entri ni aku nak share sikit berkaitan dengan hair routine yang selalu aku buat untuk jaga rambut. Kalau korang nak tahu aku ada masalah rambut gugur ya. Sebab dulu aku pernah pakai pelurus rambut tanpa mengetahui kesan-kesan yang akan berlaku dengan rambut aku. 

Sejak tu, kalau sikat je rambut aku akan gugur, kalau pegang je mesti akan ada rambut yang tertanggal even hanya  3 helai. Jangan kata bila lepas mandi. Perghh, menangis beb tengok rambut gugur macam tu je. 

Sejak dari rambut aku gugur tu, rambut aku ada masalah sikit, Dia nampak sikit hngga boleh nampak sikit kulit kepala. Umur baru 20 weh, tapi aku kena deal dengan masalah ni. Lagi-lagi masa tengah belajar, pergh bertambah stress aku. 

Tapi, sejak aku pakai Argan Rich Oil yang aku beli dari Drugstore terus selamat hidup aku dari masalah rambut gugur. Aku dah pakai selama lebih 3 bulan. So far aku rasa beza gila. Sebab rambut aku tak lagi gugur macam dulu. 

Baru-baru ni aku bleach rambut aku. So, faham-faham lah bila kita lunturkan warna rambut ni dia akan bagi kesan juga dekat rambut kita. Might be gugur kan. Tapi aku tak risua sebab aku ada Argan Rich Oil ni sebab dia boleh elakkan rambut aku dari gugur, hence rambut aku bertambah lebat dari dulu. 

Untuk jaga rambut, biasa aku akan Shampoo dulu rambut aku, Then, bila dah keringkan rambut aku akan pakai Argan Rich Oil. Dalam dua pam macam tu saja aku sapu kat satu rambut. Dan dua pam lagi aku akan titiskan dekat bahagian alur rambut aku. 

Aku gunakan Argan Rich Oil ni dua kali sehari. Waktu pagi, dan sebelum tidur. So, dia memang akan lebatkan rambut korang. Dalam masa yang sama, rambut korang akan rasa lembut gila dan tak kasar. Apa yang aku paling suka bila dia tak rasa berminyak langsung. Sebab setengah oil yang dikhaskan untuk rambut akan rasa berminyak gila. Dia akan buatkan kita rasa tak selesa. Tapi, Argan Rich Oil ni memang tak rasa beminyak. 



Jadi, untuk yang kat luar sana, Tak kira lelaki ke perempuan korang kena start jaga rambut juga. Cari product yang terbaik untuk rambut awak dan jangan kerap warna rambut atau gunakan apa-apa krim pelurus rambut sebab kemungkinan ia akan rosakkan rambut awak balik. 

Aku lupa nak bagi disclaimer, aku bukan pakar apa-apa dalam bidang ni. Aku cuma share dari pengalaman aku. Lagi satu, aku hanya akan review produk bila aku dah guna lebih dari 3 bulan atau lebih sebab aku taknaklah aku review secara membabi buta aje. Sebab setengah orang aku perhatikan baru je pakai produk 2 hari dah buat review semata untuk kerja deadline. Jadi, be honest dan jangan terllau gunakkan banyak produk dalam satu masa yang sama. You can trust my blog. See ya next time. 

You May Also Like

0 Comments

Drop ur felling Here